ایا باید به امید امداد غیبی بود...


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



طاسهل از روستاهای توابع شهر الیگودرزاستان لرستان میباشدکه اهالی آن ازایل بزرگ بختیاری طایفه عبدالوند(طونی)میباشند.

 

تبادل لینک اتوماتیک






آمار مطالب

:: کل مطالب : 372
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 10

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 190
:: باردید دیروز : 201
:: بازدید هفته : 996
:: بازدید ماه : 968
:: بازدید سال : 5405
:: بازدید کلی : 132310

RSS

Powered By
loxblog.Com

روستایی در الیگودرز لرستان

تبلیغات
ایا باید به امید امداد غیبی بود...
شنبه 25 / 6 / 1393 ساعت 3 PM | بازدید : 1170 | نوشته ‌شده به دست shahabi | ( نظرات )



اگر ما در سخن گفتن از منطق روشني پيروي نكنيم و به تبعات ادعاها و سخنان خود ملتزم نباشيم، در اين صورت هيچ گونه مفاهمه يي با يكديگر نمي توانيم انجام دهيم و رسيدن به توافق مشكل مي شود. انتظار مي رود كه هر كس از چنين منطق ثابتي برخوردار باشد به ويژه اگر گوينده از آقاياني باشد كه مشهور به صفت فيلسوف اسلامي هستند. حال به اين بخش از مطالب گفته شده از جناب آيت الله مصباح يزدي توجه كنيم: «اگر براي رضاي خدا كاري انجام دهيم، امدادهاي غيبي شامل حال ما خواهد شد: ما در جنگ تحميلي هشت ساله به اندازه هشت هزار سال تجربه در اين زمينه آموختيم. اگر استغفار كنيد خداوند رحمت خود را فراوان بر شما مي بارد و بر نيروهايتان مي افزايد. اگر اهل استغفار و توبه باشيد خدا شما را به خشكسالي و قحطي مبتلانمي كند: حالااگر باران نبارد مي گويند برويم ابر مصنوعي درست كنيم چند برابر باران هزينه مي كنند اما حاضر نيستند بروند نماز استسقا بخوانند و توبه كنند، اين حماقت نيست؟» براي آنكه ببينيم كليت اين اظهارات تا چه حد از يك منطق قوي و استوار پيروي مي كند و در برابر پرسش هاي ساده تاب مي آورد، به طرح چند پرسش بسنده مي شود.
    
    1- ظاهرا از نظر جناب آقاي مصباح، خشكسالي و قحطي نه يك پديده طبيعي كه از مجموعه مجازات هاي الهي است و بر بندگاني نازل مي شود كه اهل استغفار و توبه نيستند. البته از نظر ما هر پديده طبيعي هم مشيت و خواست خداست و از اين حيث كه نتيجه خواست و اراده خداست تمايزي ميان آنها نيست، هرچه كه هست خواست خداست، ولي در پديده طبيعي اين خواست از مجاري معين و علمي و قابل پيش بيني و برنامه ريزي محقق شده است. با وجود اين اگر ايشان به نقشه جهان نگاهي مي انداختند، روشن مي شد كه بارش نزولات جوي ربطي به دينداري و اهل توبه بودن مردمان جهان ندارد و چه بسا مردماني كه در مناطق كم بارش زندگي مي كنند، ديندارتر از ساير مناطق هستند. حتي نيازي به ديدن نقشه جهان هم نيست بلكه كافي است همين نقشه ايران را مرور كنند كه مناطق كوير و دشت مركزي آن كه كم بارش تر از ساير مناطق است، به طور معمول مشهورتر به تدين و توبه هستند. نمونه اش قم و يزد كه حتي براي تامين آب شرب آنها انواع و اقسام طرح هاي انتقال آب بايد انجام شود و شده است. اما درباره قحطي قضيه تا حدي فرق مي كند. قطحي اگرچه نتيجه يك پديده طبيعي به نظر مي رسد ولي در اصل يك پديده اجتماعي است و متاسفانه گريبانگير كشورها و جوامعي مي شود كه از درايت، دانش و نظام سياسي كارآمدي بهره مند نيستند. قحطي در هيچ يك از جوامع پيشرفته رخ نمي دهد. هرچند كليت اين جوامع به لحاظ معيارهاي جناب مصباح، خارج از دايره تدين و توبه و استغفار هستند.
    
    2- اينكه ايشان براي تامين آب و بارش باران به جاي نماز استسقا به شيوه هاي علمي متوسل شدن را حماقت دانسته اند، نكته مهمي است. ما در مقام انكار اين نيستيم كه تقدير طبيعي خدا را بتوان با شيوه هاي فراطبيعي تغيير داد ولي در درجه اول آنچه مهم است، توسل به همين شيوه هايي است كه خداوند از مجاري طبيعي تعيين كرده است. به همين دليل هم در ايران خشك، برخي قنات ها با ده ها كيلومتر طول ساخته شده اند تا آب را به دست آورند. ظاهرا اگر كسي در آن زمان مي خواست به جاي اين كار پرزحمت، توصيه ايشان را رعايت كند، بايد اوقات خود را به نماز استسقا مي گذراند ولي مساله اصلي چيز ديگري است. اينكه ايشان چرا ديگران را به اداي نماز استسقاء توصيه مي كنند؟ ديگراني كه احتمالايا ايمان ندارند يا اهل توبه نيستند. آيا بهتر نيست كه ايشان راسا اقدام كنند و در روزي كه به هيچ وجه احتمال بارش آن داده نمي شود، به بيابان هاي اطراف قم يا هر جاي ديگر بروند و با خواندن اين نماز، بارش هاي مفصلي را نويد دهند؟ در اين صورت نه تنها زمين را سيراب مي كنند بلكه ايمان تعدادي از مردم را به خود و شيوه هاي گفته شده بيشتر خواهند كرد.
    البته در اين صورت قرار نيست كه فقط در مورد بارش باران از اين شيوه استفاده شود بلكه در موضوعات ديگر مثل درمان بيماري هم بايد از آنها سود جست و به جاي رفتن نزد حاذق ترين پزشكان كه برخي از آنان از معيارهاي تدين مورد نظر نيز بسيار دور هستند و بستري شدن در مجهزترين بيمارستان هاي تهران و زير پيشرفته ترين تجهيزات پزشكي و در بسياري از موارد رفتن به خارج از كشور (همان بلاد كفر) براي درمان، متوسل به شيوه هاي ديگر شوند. كسي كه تب مي كند طبعا پايش را در آب مي گذارند يا قرص استامينوفن به او مي دهند، دعا در جاي خود است اما بايد اين كارها را انجام داد و مشيت خداوند چنين است كه بدون انجام اين كارها تب پايين نيايد. البته وقتي همه راه ها رفته شد و پزشكان از هر درماني قطع اميد كردند طبعا شيوه هاي فراطبيعي تنها راه براي تسكين و دادن اميد به بيمار است.
    اين يادداشت در مقام نفي اين ادعاها نيست بلكه در مقام نفي اين ادعاها به عنوان يك شيوه حكومتداري است. وقتي كه در دولت پيشين اين شيوه ها را دنبال مي كردند، نتيجه آن را ديديم كه با صدها ميلياد دلار درآمد ارزي، كار جامعه به جايي رسيد كه نه تنها پيشرفت توليد نداشتيم كه با رشد منفي هم همراه شديم. خطرناكي اين منطق در اين است كه برخي اذهان خسته و نااميد را به سوي خود جذب مي كند. هرچند كه به دليل عملكرد رييس جمهور مطلوب ايشان در سال هاي 84 تا 92، چنين خطري كم شده است ولي بي پاسخ گذاشتن چنين اظهاراتي نيز موجه نيست. بايد به مردم يادآوري كرد كه اين انديشه ها چه به حال و روز كشور آورده است. بايد متاسف بود كه براي تاييد اين ذهنيت ها از تجربه دوران جنگ و دفاع مقدس مثال مي آورند. گويي كه براي اثبات هر امري عادي و طبيعي بايد به امدادهاي غيبي توسل جست.





نکات کلیدی وکاربردی فصل3 ریاضی ششم...تالیف امید فتحی-مولف کتب تیزهوشان-بسیار کاربردی

...

هرگونه تقاضای شمابابهترین کیفیت ودراسرع وقت به درب خانه یامحل کارتان ارسال میگردد.

...
weight:bold;" href="http://jozveshop.sellfile.ir/prod-175484-دانلود+جزوه+کلیدی+فصل3+ریاضی+ششم+ابتدایی.html?r=8926"> دریافت فایل

مشخصات

تحقیق تعداد صفحات: 24

صفحه فونت استفاده شده: لوتوس

فهرست: دارد

منابع: دارد - در متن تحقیق

تعداد خطوط در هر صفحه: 18 خط

فهرست مطالب:

  1. رشوه و رشوه خواري در اسلام
  2. رشوه در قرآن
  3. رشوه در احاديث
  4. حکم قابل تامل برخي از مراجع
  5. برداشت هايي از فتوا هاي فوق
  6. فتواي اسلام
  7. چند سوال مفهوم رشوه
  8. تاثير رشوه د ...
نویسنده : جورج گاموف
زبان کتاب : پارسی
تعداد صفحه : ۱۹۳
قالب کتاب : PDF
حجم فایل : ۴,۳۳۰ کیلوبایت
توضیحات : راز آفرینش ، یکى از تفکرات پنهانى انسانهایى است که به جهان با دید کنجکاوانه مى نگرند. براى پى بردن به این حقیقت ، راههاى دور و درازى پیموده شده است و دانشمندان ، هر کدام براساس دیدگاه خود، بخشى از چهره پر رمز و راز آفرینش را آشکار ساخته اند. یکى از موضوعات پیچیده اى که در ذهن هر ان ...
تعداد صفحه:10
فرمت:ورد قابل ویرایش ...
تعداد صفحه:10
فرمت:ورد ...
با سلام , اگه دنبال کار با منفعت و خوداشتغالی و خود رییسی هستی کامل بخون
سوالی داشتی ایمیل بزن .کاملا واقعیه واقعی هستش , هیچ شوخی و غرضی در
کار نیست ,فقط کامل بخون و پیشداوری نکن.

کسب درآمد از گرین هورس

کسب درآمد مادام العمر ماهیانه از سایت GREEN HORSE


کسب درآمد مادام العمر ماهیانه از سایت

GREEN HORSE

فرصتی استثنایی

با عضویت در سایت گرین هورس، مادام العمر و ماهیانه حقوق دری ...
معرفی یک سیستم جامع کسب درآمد خیلی عالی با پورسانت بالا (37.5%)

در ضمن از طرف مدیریت سایت هر روز یک ایمیل آموزشی به شما ارسال میشه که میتونه به درآمد بیشتر شما کمک می کنه.

التماس دعا
...

بررسی نقش کارآفرینی در توسعه کشور های اروپایی
13 صفحه WORD

با دانلود این مجموعه شما 166000 شماره تفکیک شده کل ایران

که حاصل تلاش و زمان زیادی توسط افراد بسیار زیادی بوده

که شامل :
مهندسین عمران
مهندسین معماری
پیمان کاران
مصالح فروشی ها
انب ...

پروژه کارآفرینی درمورد خدمات کامپیوتری
16 صفحه WORD

در این مطلب طرح توجیهی ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر با ظرفیت تولید 1000تن در سال و اشتغالزایی15 نفر آماده دانلود میباشد.

تاریخچه استفاده ازظروف یکبار مصرف به سال1359 برمی گردد.ولی چیز بسیاری نیست که از ظرف یکبار مصرف تجزیه پذیر استفاده میشود.

یک فایل انگیزشی در حوزه کسب و کار و موفقیت
الگو برداری از داستان زندگی 7ملیاردر دنیا ...
توضیحات : بیشتر سوالاتی که در مصاحبه ها پرسیده می شوند، به اطلاعات عمومی و روز مربوط می شوند و منبع مشخصی ندارند.ما برای شما مجموعه ای از اطلاعات مختلف را جمع آوری کرده ایم که برای قبولی در مصاحبه ها و گزینش ها به شما کمک می کند.آنچه که پس از دانلود دریافت می کنید: اطلاعات مورد نیاز برای مصاحبه ها و گزینش به صورت سوال و جواب، شامل موضوعات زیر گردآوری شده:
- مسایل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فره ...

هرگونه تقاضای شمابابهترین کیفیت ودراسرع وقت به درب خانه یامحل کارتان ارسال میگردد.

...
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: